Twitter

Si pulsas en esta célula mi sangre textual circula

3/02/2012

SALVADOR PUIG ANTICH

M'han assegut aquí a la dura fusta d'aquesta cadira i no puc veure res. El meu cos gairebé no sent el dolor després de tants colps rebuts. Els blaus que abans lluïen com brillants esferes porpra s'han apaivagat i a la meua pell queda el rastre indeleble en forma de ferida gravada. No puc veure les seues cares doncs els rostres que avui em condemnen m'han encaputxat. La caputxa negra no em deixa respirar i note el suor regalimar sobre el front. Suor que es deslliça com a llàgrimes connectant amb les dels meus ulls. Prem les mans contra la tensa fusta envellida i els meus dits perden el color de la carn. Escolto les veus profondes maquinant el meu destí. Algú diu Buenos dias, padre i oloro entre la humitat
el incens amarg.

Ara res importa més que el record de les meus germanes. Les meues volgudes germanes que ja mai podran veure'm. Deixaré enrere els seus somriures i les tardes d'alegria pels carrers de Barcelona. Deixaré enrere la moto i el vent fred del Mediterrani colpejant les meus galtes.¡Com són de bones les meus germanes! I les he fet patir tant...Dels meus pares no puc enrecordar-me'n doncs el dolor m'acribillaria l'ànima. Ells marxaran abans que elles però elles quedaran lluitant contra el fantasma del meu oblit. Sé que mai m'oblidaran, sé que sempre lluitaran per mantenir-me viu doncs el record de les vides amades és l'únic que perviu al temps. Escolto també, de lluny, la veu del meu advocat, que no ha pogut fer res i xoca el seu cap contra el mur d'acer de la injusticia.

No em sento màrtir, ni tan sols tinc por. Ara estan prement el ferro circular i noto un punt de pressió al bescoll. Sé que fará mal, farà molt de mal. Però no tinc por. Perquè sols aquells que actuen des de la negrura de la ira, des de la rancúnia i l'abús deuen tenir por front els ulls del futur. Perquè sols aquells que imprimeixen dolor a cosa feta i cremen l'esperança d'una joventut imparable han de sentir por. Em venen al cap les tardes de platja i els estius assolellats que en aquesta cel·la imposada de la injusticia no existeixen.

Adéu i no m'oblideu mai. Sento que la pressió augmenta. Adéu i mai oblideu que la vida és una batalla de cors i óssos blancs demanant llum. Sé que avui no moriré, sino que nasco. Nasco per que en el futur algú recordi que els que morim injustament pervivim sempre. M'emporte amb mi l'amor...l'amor que tot ho pot.


A Salvador Puig Antich per perviure en els nostres cors. Mai t'oblidarem.

David Marzal

Professor de Secundària, Filòleg i Escriptor




Me han sentado en la dura madera de esta silla y no puedo ver nada. Mi cuerpo casi no siente el dolor después de tantos golpes recibidos. Los morados que antaño lucían como brillantes esferas púrpura se han apagado y en mi piel queda el rastro indeleble en forma de herida grabada. No puedo ver sus caras pues los rostros que hoy me condenan me han encapuchado. La capucha negra no me deja respirar y noto el sudor resbalar sobre mi frente. Sudor que se desliza como lágrimas conectando con las de mis ojos. Aprieto las manos contra la tensa madera ajada y mis dedos pierden el color de la carne. Oigo sus voces profundas maquinando mi destino. Alguien dice Buenos dias, padre y huelo entre la humedad el incienso amargo.

Ahora nada importa más que el recuerdo de mis hermanas. Mis queridas hermanas que ya nunca podrán verme. Dejaré atrás sus sonrisas y las tardes de alegría por las calles de Barcelona. Dejaré atrás la moto y el viento frio del Mediterráneo golpeando mis mejillas. ¡Son tan buenas mis hermanas! Y las han hecho sufrir tanto...De mis padres no puedo acordarme pues el dolor me acribillaría el alma. Ellos marcharán antes que ellas pero ellas quedarán luchando contra el fantasma de mi olvido. Sé que nunca me olvidarán, sé que siempre lucharán por mantenerme vivo pues el recuerdo de las vidas amadas es lo único que pervive al tiempo. Oigo también, de lejos, la voz de mi abogado, que no pudo hacer nada y chocó su cabeza contra el muro de acero de la injusticia.

No me siento mártir, ni siquiera tengo miedo. Ahora están apretando el hierro circular y noto un punto de presión en la nuca. Sé que dolerá, dolerá mucho. Pero no tengo miedo. Porque solo aquellos que actuan desde la negrura de la ira, desde el rencor y el abuso deben tene miedo ante los ojos del futuro. Porque solo aquellos que imprimen dolor a sabiendas y queman la esperanza de una juventud imparable deben sentir miedo. Me vienen a la cabeza las tardes de playa y los veranos soleados que en esta celda impuesta de la injusticia no existen.


Adiós y no me olvideis nunca. Siento que la presión aumenta. Adiós y nunca olvideis que la vida es una batalla de corazones y huesos blancos pidiendo luz. Sé que hoy no moriré, sino que nazco. Nazco para que en el futuro alguien recuerdo que los que morimos injustamente pervivimos siempre. Me llevo conmigo el amor...el amor que todo lo puede.


A Salvador Puig Antich por pervivir en nuestros corazones. Nunca te olvidaremos.


David Marzal

Profesor de Secundaria, Filólogo y Escritor

                                                                       


1 comentari:

Es prega sinceritat. Se ruega sinceridad.